Thursday, September 17, 2015

london baby

IMG_1869 IMG_1872 IMG_1875 IMG_1876 IMG_1878 IMG_1879 IMG_1885 IMG_1899

Voin superväsyneenä mutta onnellisena sanoa että olen saapunut suht helposti ja turvallisesti Lontooseen - matkalaukuissani oli peräti 7 kiloa ylipainoa yhteensä, mutta niistä sain 2 kiloa anteeksi ja nöyrästi maksoin viidestä kilosta ylihinnat kun osasinkin sitä odottaa. Pakko kyllä sanoa että teki pahaa raahata kaksi matkalaukkua lentokentältä pikajuna-asemalle ja sieltä taksitolpalle, ei musta vaan ole siihen kun ne oli sen verran painavia!

Nyt olen siis täällä Bed & Breakfastissa ja kaikki on mennyt todella hyvin - vietin sellaiset 4 tuntia Lontoon metroja tutkien, kävin muun muassa yliopistollani rekisteröitymässä ja sain siinä sitten omat opiskelija-henkkarini sekä muuta kivaa sälää kuten viimeisestä kuvasta näkyy. Kävin myös vähän ikkunashoppailemassa (enkä ostanut mitään!!!), sekä syömässä lounasta Liverpoolin puistossa kuin mikäkin paikallinen. Taisin muutaman kerran mennä vahingossa metrolla väärään suuntaan, mutta muuten pärjäsin kunnioitettavasti ottaen huomioon että viime Lontoon reissusta on 4 vuotta aikaa.

Huomenna olisi tarkoitus käydä kurkkaamassa sitä asuntolaani mihin muutan lauantaina sillä se on ihan tän B&B:n vieressä. Äidiltä siis fiksu veto vuokrata tää mulle, tästä onkin helppo lähteä sinne tavaroineen!
Mulla on jotenkin kauhean ristiriitaiset tuntemukset - tykkään niin paljon olla täällä, mutta samalla on nyt jo hirveä koti-ikävä. Koti-ikävä saattaa myös johtua ihan vaan kaikista ihanista viesteistä ja kommenteistä mitä olen saanut kavereilta ja tutuilta (iso kiitos kaikille!!) sekä väsymyksestä, sillä en tosiaankaan ole nukkunut kuin ehkä n. 3 tuntia tässä yli 36 tunnissa kun olen ollut hereillä. Veikkaan myös että innostun enemmän kunhan pääsen sinne asuntolaan ja tutustun kaikkiin muihin kämppiksiin, jotka on samassa elämäntilanteessä kun mä. Älkää käsittäkö väärin, ihmiset täällä ovat olleet ihanan auttavaisia ja kohteliaita (ja mua on kutsuttu tänään loveksi ja darlingiksi niin monta kertaa etten pysy perässä...) ja viihdyn erinomaisesti, mutta on tietty vähän eristetty olo täällä. Kyllä se tästä sitten.

Kuvat ovat muuten täältä Hackneyn alueelta missä siis vietän nämä kaksi seuraavaa yötä, pahemmin en mitään turistikohteita kolunnut kun enhän mä periaatteessa mikään turisti ole - multa kysyttiin tänään 3 kertaa suuntaneuvoa, joten taidan sulautua mukavasti joukkoon!

Nyt meen tästä iltapalan jälkeen kuuman suihkun kautta nukkumaan, palaillaan luultavasti huomenna jos saan jotain postattavaa aikaiseksi!

xoxo, Josse

(ihmettelijöille tiedoksi: olemme Suomea kaksi tuntia jäljessä)

No comments:

Post a Comment